Regulamin przyznawania zapomóg losowych
znp
REGULAMIN PRZYZNAWANIA ZAPOMÓG LOSOWYCH CZŁONKOM ZNP ODDZIAŁU W ZABRZU
-
Zapomogi losowe są udzielane członkom ZNP zrzeszonym w Oddziale w Zabrzu znajdującym się w trudnych przypadkach losowych, takich jak:
– pożar, powódź, kradzież, włamanie,
– długotrwała choroba, pobyt w szpitalu,
– udokumentowana, trudna sytuacja materialna.
-
O przyznanie zapomogi może ubiegać się członek ZNP lub w jego imieniu prezes Ogniska lub członek Zarządu Oddziału.
-
O przyznanie zapomogi można się ubiegać po co najmniej roku przynależności do ZNP.
W szczególnie uzasadnionych, nagłych przypadkach, wcześniej (po 6 miesiącach przynależności). -
O przyznanie zapomogi można ubiegać się raz na 2 lata. W szczególnych przypadkach, zapomoga może być przyznana wcześniej.
-
Wysokość zapomogi może wynosić od 100 do 500 zł.
-
Wnioski o zapomogi są analizowane i przyznawane przez Prezydium Zarządu Oddziału ZNP. W szczególnych i nagłych przypadkach zapomoga może być przyznawana przez Sekretariat.
-
Wniosek o przyznawanie zapomogi powinien zawierać:
– krótką charakterystykę zaistniałej sytuacji,
– opis sytuacji materialnej wnioskodawcy,
– dokumenty uzasadniające potrzebę pomocy (np. zaświadczenie lekarskie, wypis ze szpitala, rachunki za leki, rachunki za sprzęt rehabilitacyjny, odcinek renty lub emerytury, inne.)
-
Dla znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji członków ZNP, którzy otrzymali zapomogi losowe z Zarządu Oddziału, można wystąpić z wnioskiem o przyznanie zapomogi z funduszu specjalnej pomocy ZG ZNP.
-
Z w/w wnioskiem występuje Prezes Oddziału ZNP po konsultacji z Sekretariatem.
Regulamin opracowano na wzór Regulaminu przyjętego przez Zarząd Główny ZNP w dniu 19.06.2007r. na podstawie art. 10 ust. 1 pkt. 9 Statutu ZNP.