Związek Nauczycielstwa Polskiego

41-800 Zabrze

telefon: (32) 271-11-63
e-mail: [email protected]

V Okręgowy Rajd Rodzinny ZNP „ W sercu Jury”

9 czerwca 2023

3 czerwca 2023 r. grupa członków Oddziału ZNP w Zabrzu wzięła udział w V Okręgowym Rajdzie Rodzinnym ZNP „W sercu Jury” organizowanym przez Oddział ZNP w Zawierciu. Już na starcie spotkała nas niespodzianka. Z Zabrza wyjechaliśmy pod opieką naszego wiceprezesa kol. Grzegorza Grimma, a na starcie rajdu naszym jurajskim przewodnikiem został Tomasz Grimm. Od razu poczuliśmy się bardzo swojsko.

Przygodę rozpoczęliśmy od wejścia na skałę w okolicy Żerkowic skąd rozciągał się przepiękny widok na Jurę Krakowsko – Częstochowską. Dodatkowo piękna pogoda wprowadziła nas w wspaniały nastrój. Dalsza wędrówka przez pola i lasy doprowadziła nas do wsi Ryczów. Tutaj duże zainteresowanie wzbudziły studnie, których minęliśmy kilka. Na szczęście nikt nie zaryzykował kąpieli, więc w komplecie ruszyliśmy dalej. Nasz przewodnik bardzo ciekawie opowiadał nam o przyrodniczo – geologicznych walorach Jury Krakowsko – Częstochowskiej, działaniach na rzecz jej ochrony oraz miejscach historycznych.

Niespodziewanie podczas wędrówki dołączył do nas „nowy przewodnik” – mały piesek. Wędrował z nami dość długo wzbudzających zainteresowanie szczególnie wśród dzieci. I tak przez Karlin, górę Birów dotarliśmy do Podzamcza. Tutaj u stóp ruin zamku Ogrodzieniec spotkaliśmy się w restauracji „Mały Książę” ze wszystkimi uczestnikami rajdu. Posileni wspaniałym obiadem mogliśmy podsumować rajd i biesiadować przy muzyce. Jeszcze nie ucichły odgłosy zabawy, a już uczestnicy deklarowali chęć wyjazdu w przyszłym roku. Jest to wspaniała rekomendacja dla tak udanej imprezy.

Dziękujemy Oddziałowi ZNP w Zawierciu i liczymy na to, że w przyszłym roku zmienimy busika na autokar.